דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תכנון גינה - שלב אחר שלב 

מאת    [ 03/11/2010 ]

מילים במאמר: 807   [ נצפה 2970 פעמים ]

 

"גינה לי גינה לי, גינה לי חביבה", כתב לוין קיפניס אך לא ידע כנראה כי על מנת ליצור גינה חביבה ויפה יש צורך בתהליך הנקרא תכנון גינה. אם בעבר שתלנו דשא וכמה פרחים בגינתנו, כיום ישנה חשיבות מרובה לתהליך של התכנון שמהווה מפתח לתחזוק הגינה בטווח ארוך.                          

ישנן מספר שאלות שאנחנו חייבים להתמודד איתם בטרם העבודה על הגינה המיועדת :  חשבתם פעם מהי גינת החלומות בעבורכם - מהן הציפיות שלכם מן הגינה העתידית - ומהם הצרכים הנדרשים שימצאו בגינה?

 אילו אלמנטים עתידים לקחת חלק בגינה ?  אזור שירות מחסן ופינת כביסה, מטבחון- מנגל ופינת אוכל, פאטיו פינת שעשועים לילדים, אזור אירוח, פינת ישיבה פינה התרגעות שקטה ופסטורלית ערסל, נדנדה, מבט לנוף פרטיות, גינת  ירק לגידול תבלינים וירקות, עצי פרי , פרחי קטיף המיועדים לסידורי פרחים ועוד...

אחרי שהגדרנו לפרטי פרטים את גינת החלומות ואל מול התסריט האידיאלי העלנו לכתב גם את שלל האובייקטים שאנחנו חייבים לקחת בחשבון , הפעולה החשובה ביותר היא להגדיר את התקציב העומד לרשותכם לטובת תכנון,  ביצוע ואחזקת הגינה, אל אף שבשלב זה לא תמיד ניתן להגדיר במדויק מהו התקציב הנדרש.  מפתיע לגלות כל פעם מחדש שלא נותר תקציב לתכנון פיתוח והקמת הגינה, מה שלרוב מוביל לבניית בית מדהים עם פשרות בגינה שאינן עולות בקנה אחד עם אופי הבית. תכנון גינה פיתוח הקמה וביצוע יכול לנוע בין – 50.000- 5.000-ש"ח ואפילו יותר ולכן יש לקבוע לפחות עלות אומדן ראשוני שיאפשר לנו לדעת לקראת מה אנחנו הולכים .

 אל לנו להפחית מחשיבותה של הגינה , שכן היא מהווה בדרך כלל את המפגש הראשון עם הבית ומייצגת נאותות את מי שגר בו. הגינה היא מקור למנוחה, זמן רגיעה,  אירוח ובילוי עם הילדים והמשפחה .

בשביל לתכנן גינה כראוי יש צורך בתכנית שטח-מגרש, בדומה לתכנון דירה או בית. לפני שניגשים לתכנון הגינה חשוב להגדיר חלוקה פונקציונאלית של הגינה שתכיל את כל הצרכים הנדרשים, כל זאת בהתאם לגודל השטח שנותר לתכנון הגינה ביחס לבית. ככל שיש יותר מקום השמים הם הגבול , בשטח גן מוגבל הפוטנציאל הוא גדול ומאתגר יותר, שימוש באומנות הפאנג שואי יוכל לאפשר לכם לנתח את סביבת המגורים , להתחשב במגבלות המקום כמו גם בגורמי הטבע השונים שמרכיבים את סביבת מגוריכם ואל מול כל הנתונים ליצור סביבת גן אידיאלית . לאחר החלוקה של הגן צריך לבחור את אופי וסגנון הגן , תוך התחשבות באקלים והאזור הגיאוגרפי של סביבת המגורים בכדי לקבוע את אופי וסוג הצמחייה . בחירה נכונה של צמחים במקום הנכון תאפשר לגינה התפתחות טבעית המשתלבת בסביבת המגורים . בחירת סגנון לרב מאפיינת את רוח האדם והאפשרויות והשילובים הם כמעט אינסופיים . קו מנחה התחלתי יכול להיות בניסיון להבין אם הולכים על  גינה יוקרתית או טבעית? גינה טרופית, אורגנית, יובשנית,  גן יפני, אנגלי, בוסתן, גן אקולוגי, גן חסכני במים ועוד ועוד .

לאחר איסוף נתונים והגדרת הצרכים אופי וסגנון הגן , אנחנו מגיעים לשלב בו ניתן להגדיר במדויק את עלות ההשקעה בתכנון והקמתה של הגינה באמצעות התכנון המפורט של הצמחייה וכמובן עלויות השקיה אחרי התחשבות מדוקדקת בכל האמצעים לחיסכון במים דוגמת הבחירה בהשקיה אוטומטית (חסכונית יותר מידנית) , מערכות טפטוף לחיסכון במים ועוד . 

חיפויי קרקע, ריצוף, שילובי פסיפס דומם, אבנים מעוצבות, אלמנט מים ועליות תקציב להשלמה תכנון ועיצוב הגינה, בחירת ריהוט לגן, ערסל,נדנדה, כדים מיכלים, אביזרי נוי לגינה וכיוצ"ב.

תכנון גינה הינו המרכיב החשוב ביותר בבניית הבית . הגינה מחברת אותנו אל הסביבה הטבעית בחיינו . טיפוח ושימור הגינה מעניקה חיים מאוזנים ובריאים ומי שגר בבית מוקף גינה מכיר את התחושה הנפלאה. לכן, חשוב לשמר ולטפח את הגינה ביעילות ובחסכון לאורך זמן.  היא יכולה להיות חלקת האלוהים הקטנה בה מבלים ביחד עם המשפחה הילדים והחברים . לרוב בשלבי תכנון הבית לא זוכרים שבסופו של דבר המפגש הראשון שלנו עם הבית הוא הגינה .

חשוב לזכור, ככל שתשקיעו יותר בתהליך תכנון הגינה, כך תתקלו בפחות בעיות וטעויות במהלך טיפול ואחזקת הגינה ותחסכו כסף רב בטווח הארוך והתוצאה תהיה מתגמלת ומשביעת רצון .

  

לעצות נוספות , שאלות וייעוץ ישיר

בקרו באתר - הבית והנוף 

 http://www.hananoy.co.il

הצטרפו לערוץ  הראשון ברשת לחובבי הגינה בפייסבוק
http://www.facebook.com/hananoy

חנה ליפשיץ, הנדסאית אדריכלות נוף, מומחית ביצירת סביבת מגורים חדשה מרעיון למציאות .

נייד ישיר :054-499-7961  


 

חנה ליפשיץ, הנדסאית אדריכלות נוף, מומחית ביצירת סביבת מגורים חדשה מרעיון למציאות . בקרו באתר - הבית והנוף   http://www.hananoy.co.il הצטרפו לערוץ  הראשון ברשת לחובבי הגינה בפייסבוק http://www.facebook.com/hananoy




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב